tisdag 6 januari 2009

Sammanfattning i punktform

Jag gillar punktform, känner mig strategisk då.
  • Köpt ny kamera. Bra.
  • Barnen fått skridskor av sin morfar. Bra.
  • Barnen åkt skridskor. Också bra.
  • Mitt blåmärke på skinkan. Svart.
  • M bytt punkterat däck på Volvon. Först dåligt, sedan bra.
  • Skrivit på min observationsuppgift. Bra men svårt.
  • Druckit mitt Lakritste. Gott som fasen.
  • Varit i stallet. Bra.
  • Gått ner 2,2 kg sedan i fredags. Bra.
  • M städat bland alla leksaker. Bra.
  • Ont i huvudet eftersom min kropp fullständigt töms på kolhydrater. Bra och aj.
  • Ser ut som en tjock gammal kärring. Suger.
  • Julen är halvbortstädad. Ok.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad kul. Vad livet verkar bli enkelt i punktform. Här är min:
. handlat
. besökt mormor
. sorterat ut garderober
. sorterat ur skrivbord
. skrivit tackkort
. lagat rådjursstek
. odlat livsglädje: läst bok, haft långfrukost framför tv:n med mera.
Nu plötsligt blev det ju en mycket bra dag. Tack för tipset!/Dumle

Ullabella sa...

min punktlista blir kort och koncis...

* legat i sängen hela dan!

tänk gårdagensnöjen straffar sig märkligt nog alltid dagen efter....

Unknown sa...

Hur har du lyckats bli av med 2,5 kilo sedan i fredags? du har inte tagit fel, så det var fredagen före jul?

Ego sa...

Memme: Ja, visst låter det skumt? Men det är vad vågen visar, kanske har det ngt att göra med en viss kvinnlig sak... I don`t know, mwn detta kommer säkert inte att hålla i sig.

Resenären sa...

Oj va du har hunnit med!! Och grattis till de 2,5 tappade kilona!

En fråga, nu när det är kallt och jävligt ute... är J eller Lill-E intresserade av jacka och skidbyxor? (Älsklingskillen bara växer och växer...). Svart Marwin-jacka och byxor i khakigrönt/kamouflagefärger. Tror att det är strl 130...

Vill ni ha så kom å ta!

Lilla stora jag sa...

Jag älskar punktlistor!!! Punktlista=Karoline eller om man hellre vill Karoline=Punktlista!
Jag gör punktlistor varje dag. Har i och för sig aldrig gjort någon över gjorda grejor utan alltid över ska-göra-grejor. Det kanske kallas tjecklista... i alla fall så ser min lista i köket ut så här för tillfället:
# Studera.nu
# Dammsuga
# Nacken
# Nya glasögon
# Ringa tandläkaren
# Skicka religionsboken
# CSN 75%
# Tvätta
# Hämta paket
Sådana listor finns alltid på min diskbänk, skoj vá?

Lilla stora jag sa...

Såg en sak! Måste fråga om du vet? Varför har din blogg "www" i adressen och inte min? Jag menar det är ju samma fuckelifuck liksom!

Lilla stora jag sa...

Måste fråga en liten sak till... Det är möjligtviskansketyp inte så att DU har pånågotjäklahemligtvis lyckat FLYTTA 2,2 kg över på MIG??? Jag bara undra, alltså!

Unknown sa...

Ego, lova mej att om det håller i sej, hör av dej till mej och berätta dina knep, om du till ex. håller andan när du går upp på vågen, eller så? Det skulle under lätta för mej.