lördag 24 januari 2009

En dag med näsan i böckerna.

Nästa vecka bär det av till Campus Varberg för två dagars intensiv redovisning av praktik. Så idag ska jag bara fokusera på att analysera det sista videoinspelade vägledningssamtalet och finslipa gruppvägledningsanalysen.
Även om jag tycker att det är skitroligt att jobba så ska det bli skönt att sitta här vid datorn, osminkad och i mysbrallor.
Som så många dagar innan.

Stallet är fixat och dagen är grå, grå, grå.
Barnen ska leka med kompisar och underbara maken kommer också att mysa omkring med en kopp kaffe i handen.
Så idag kapitulerar jag, detta blir en bra dag.

3 kommentarer:

Ullabella sa...

en stilla undran vad är det för gruppvägledningsanalys du pratar om....har ni fått uppgift i att skriva nåt...det har inte vi....

har analysen och brevet kvar....det är smärtsamt att se sig själv på film...och sen bedöma sig själv...vad är det de utsätter oss för egentligen??

Anonym sa...

Vilken underbar bild! Jag ser dig där bakom högen och din signal med fredliga förhoppningar. Det låter så skönt hemma hos er idag, inga dammtussar eller tvätt- eller strykhögar som förlamar. Har jag bara fel fokus? Ni viker säkert tvätt och städar toa med kaffekoppen i handen???
Om råd anhålles vänligt, hälsar Dumle.

Resenären sa...

Klokt val "sister"!