onsdag 9 februari 2011

Nu har jag kommit på det!

Vid en anställningsintervju fick jag göra en personlighetstest. Personalchefen tittade på resultatet och sa: "Jag trodde att man bara kunde få 16 på empatidelen, men du har minsann fått 17!"

Nu har jag kommit på vad som orsakar mina extrakilon: min empati! Jag tycker ju för f-n synd om maten om den inte blir uppäten, jag har ju alltid en skrapad tallrik! Men "synd om" är ju faktiskt sympati.... Äh, jag får omvandla detta. Istället för att tänka Stackare, ett helt växande liv för att gå i sopan. Kära nån då, jag ska äta upp dig! till att tänka Jag hör vad du säger, du är besviken på ditt liv, vad kan du göra annorlunda i ditt nästa liv?

Japp, så får det bli!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog din humor som gör det!! /Modern

Chrissan sa...

Smart tänkt! :)

Chrissan sa...

Svar på din kommentar/fråga hos mig.
GI är ju då ok med lite kolhydrater, ja rätt sort alltså, inte så mkt fett.
LCHF innebär att jag äter mest fett och proteiner, nästan inga kolhydrater alls. Lite som en GI-rivstart.
Livsmedlena ska helst innehålla max 5g kolhydrater på 100 gram.
Ingen frukt, inget bröd, inte ens fullkornspasta...
Helst ekologiskt och utan E-ämnen.
Men så strikt är inte jag...