tisdag 16 mars 2010

Strävorna

Har varit/är lite down för tillfället.
Mina strävor har helt enkelt blivit för många och för tunga att bära.
Jag är på väg tillbaka, vägen kantas nu med bortkastade strävor. Medvetna handlingar som kommer att göra mitt liv en smula lättare.

Så får man göra ibland.

Stanna upp och tänka konstruktiva tankar. Styra och ställa i hjärnan, kasta och möblera om. Försöka finna vågens mittpunkt mellan kaos och ordning. Fokus på bra grejor som gör gott i en vilsen människa.

Ta kommando över sin vardag.

4 kommentarer:

Sus sa...

Phui...jag fick för mig att du kommit på dumma tankar ang bloggeriet igen.
Du behövs!
Vettiga människor ska blogga.
Så det så.

Ego sa...

Sus: Tack för dina ord, du är snäll.

Ullabella sa...

klokt tänkt frun.....=) jag håller på dig!

Godiva sa...

Bra jobbat.

Jag skulle behöva en bok om hur man gör det, tar kommandot i sitt liv. Hmm, justeja, jag hade visst redan några hyllmeter, men man måste visst läsa dem också : -)