måndag 28 december 2009

Tillbaks till verkligheten

Nu klär M på sig för att dra till jobb, inventeringsdags. Slappedagarna tillsammans är över för denna julen och jag börjar känna för att slänga ut julen.

Igår var vi hos mina svärisar och blev bjudna på en fantastiskt god kycklinggryta, julklappar och mys i massor. Byggmodeller, filmer, bilar och TV-spel kommer att vara dagens begivenheter i huset. Så barnen och jag fortsätter myset en smula, även om jag ska jobba hemifrån idag.

Jobba hemifrån innebär att försöka hitta en massa info om hur översättning av utländska betyg fungerar och hur olika kurser kan tillgodoräknas. Visste ni till exempel att vissa kurser på Elprogrammet räknas som Ma B?

Det är sån´t jag ska syssla med idag.
Vad ska ni göra?

2 kommentarer:

Rally-Sally sa...

Är givetvis på jobbe! Det är bara jag och en snygg vaktmästare om håller skolan flytande:-) Jag håller på med 9:ornas prao på min ena skola så det är guld att få vara utan elever!

Ullabella sa...

jag försöker så gott att kombinera min ledighet med mysiga fikor med väninnorna till att städa och rensa ut mitt hem här i Falkenberg så jag kan så ta nästa steg..jag är less på detta levernet nu...jag vill va klar och gå vidare...