söndag 27 december 2009

Snabbuppdatering

På något sätt ska jag försöka summera vad som hänt sedan augusti...
Jag tackade ju ja till det där heltidsjobbet som egentligen var två deltidare, en tjänst fast två helt olika jobb. Spännande och utmanande på alla vis, ett sån´t jobb som jag under utbildningen hade sagt var ett drömjobb.

Men jag vet nu att jag inte vill ha spänningar och utmaningar.
Jag vill ha arbetsro och lugn.

Så, jag fick ett nytt jobb. Ett jobb utan räta led och där eleverna får en andra chans att utvecklas till de individer de önskar. Ett jobb där jag kan vara mig själv, utan kostymbrallor och klackskor. Så under december har jag "gått bredvid" en kvinna som arbetat på skolan i 32 år, fatta med kunskaper denna kvinna har i sitt huvud! Jag ska göra mitt bästa för att efterträda henne, fast på mitt sätt. Under denna månaden har jag dessutom haft kvar mitt gamla jobb, så allt har varit crazy.

Nu väntar nya tider! Jag ska vara förvirrad ett bra tag till, men denna gången ska jag inte kämpa emot min förvirring utan istället acceptera den och njuta av den istället. Jag är så otroligt tacksam över att jag fått detta jobbet som jag så länge velat ha!
Och jag är tacksam över alla nya erfarenheter jag skaffat mig, fast jag lätt kunnat spy på alltihop emellanåt.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Lycka till på nya jobbet!
Det fixar du!

Sus sa...

Galant! Såklart!
Jag är förvirrad efter 5 månader efter flytt, nytt jobb m.m....Men det är alltså ingen större skillnad mot förr dåra..=)

Anonym sa...

Du har kommit långt min sköna. Sitter precis och läser om acceptans. Har två olika böcker. En heter Att leva ett liv, inte vinna ett krig, om acceptans (Kåver). Vi behöver inte bära runt på allt, skönt./MK