söndag 28 juni 2009

Måste öva

Jag har gått tre fucking år på högskola.
Fatta hur många löpmeter text jag har skrivit.
Dessutom bloggar jag och håller på att skriva en del på FB.
Nu kommer ett avslöjande.

Jag kan inte skriva på ett tangentbord.
Bara med pekfingervalsen.

Nu till själva problemet.
Jag söker ju lite jobb nu och tänk om de ber mig skriva något på datorn.
Måste öva på att skriva lite mer flashigt och flytande så jag inte verkar vara en wannabe.
Hur var det nu man höll på de där tippexövermålade tangenterna på maskinskrivningen i åttan?

3 kommentarer:

Ela sa...

Tippex-övermålade?
Gick du på nazi-skola eller vad?

Det kanske vi också hade iofs. Men det vet ju inte jag, för jag va aldrig där. Moahaha.

Rally-Sally sa...

INGEN RISK att någon kommer att be dej skriva något på datorn! hahaahahahaa sluta upp och måla spöken Ego! Du fixar att vara bra vägledare utan att kunna sätta de små fingrarna rätt! Duger bra med pekfingervalsen!

Ullabella sa...

säger som Rallysally..hon verkar klok...byrackan..hahaa...men alltså...övning ger färdighet...sätt fingrarna på rätt tangenter...vänster hand...lillfinger på a ring på s osv...tummen ska alltid ligga på mellanslag...höger pekfinger på j långfinger på k osv...du kan nog trycka ut en sån där rätt tangentbordshållning från internet....sen får du öööööööva!! det är kul!! =)på gymnasiet hade jag tvåa i maskinskrivning..idag är jag en jävel på att skriva...mao..övning ger färdighet... =)

näe nu ska jag soooooova...kram kram! håll tummen för mig i morrn!