tisdag 14 juli 2009

Livets puzzel 3 miljoner bitar

Efter intervjun igår lägger M och jag puzzel.
Skulle det vara så att jag blir erbjuden jobbet och tackar ja så kommer vår vardag att förändras ganska drastiskt. Vi funderar och funderar. Puzzelbitarna flyger fram och tillbaka, upp och ner och hit och dit, de vill inte på något sätt läggas på plats och stanna kvar.

För att strula till det ännu mer så har jag blivit antagen till ett masterprogram i karriärutveckling och vägledning som jag gärna vill gå. Giddens, Bourdieu, Marx, Weber, Durkheim och Foucault lockar mig på ett sätt som gör att hjärnan spinner loss.

Senast fredag får jag besked angående jobbet, vi är två kvar av 66 sökande.
Jag jagar puzzelbitar med håv och hagelbössa.

2 kommentarer:

Ullabella sa...

ja du ...du är en underlig prick du som går igång på Giddens och Bourdieu.... =)

vilket vill du helst då..jobba eller studera...??

hoppas ditt pussel har alla bitarna kvar när du väl är klar..

Hosanna sa...

Bourdieu slår väl alla jobb i världen... kultursociologisk pedagogik, klassresor, strukturer... *mums*